De tijd vliegt en dat ervaar ik hier zeer zeker! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tony - WaarBenJij.nu De tijd vliegt en dat ervaar ik hier zeer zeker! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tony - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt en dat ervaar ik hier zeer zeker!

Door: Tony Smits

Blijf op de hoogte en volg Tony

20 Juni 2013 | Suriname, Paramaribo

De tijd vliegt en dat ervaar ik hier zeer zeker!

Vandaag al weer 9 dagen in Paramaribo. Na een goede vlucht die helemaal volgens schema verliep Karel bracht mij 10 juni om half 7 in de ochtend naar het station en alles verliep gladjes. Och ja, al zo vaak gedaan he 

In het vliegtuig had ik een gangpad plaats en zat naast 2 oudere dames die tetterde aan een stuk door, ze bespeelde me met : wij zijn al ouder he, en moeten vaak plassen en we zien dat u wilt slapen moeten wij u steeds storen, wilt u niet liever bij het raam zitten? ‘Normaal zou ik blij zin geweest echter nu was het raam een plasticwand en je kon niet naar buiten kijken omdat het in het midden van de grote vleugel van een boeiing 747 dubbeldekker was !! Ik zei: nee hoor ik zit hier prima", ze bleven maar zeggen dat: " het voor mij zo lastig was: en ik had er meer van genoeg van, deze indirecte manipulatie, ik wil aan het gangpad zitten. Mijn gevoel Klopte ook, ze is niet 1 keer naar het toilet geweest 
In elk geval, een prima vlucht, de vooruitzichten voor het weer in Paramaribo : onweer en regen, gelukkig was dat ook voorbij toen we gingen landen.

Heerlijk ik werd weer opgehaald door onze grote vriendin Lilian, het is zo iets van thuiskomen, er wacht daar iemand op je, heerlijk zo’n hartelijke ontvangst  En dan weer naar “huis’’ Onderweg belde ik Marian en vroeg : kun je morgen naar de Mesdag komen? Ja mevrouw Tony , oké dan zie ik je morgen” even was het stil en toen" U bent in Suriname ??”
Ik had niemand laten weten buiten Lilian dat ik kwam en dat was een echte verrassing !!

Toen ik Lilian uitzwaaide en een rondje rond het pand deed hoorde ik heel vragend “Tony??” het was Kenneth die op zijn bromfiets aan kwam rijden en wel een heel bekende bakra dacht te zien. “hoe kom jij hier? Wat dacht je van het vliegtuig ? ;-))

Zoals vaak lekker weer aan de koffie en kletsen bij Kenneth tot het laat was. Verrassingen waren er voor mij ook genoeg in het appartement. Maar daar wil ik niet over uitwijden ;-(

Veel werk voor de boeg, Ik nam het besluit om het gewoon te gaan oplossen, en ben benieuwd of ik de afspraak met mijzelf kan waarmaken. In de state: vooruit en motivatie mode er tegen aan. En zoals ik er nu op dit moment naar kijk gaat het de goede kant in. Doorgaan vooral doorgaan 

Op kraam viste geweest bij Cher en Earl, zij hebben sinds (ik geloof 4 juni ) een wolk van een zoon, zo mooi zo’n klein wondertje.

Ik mis Karel zeker, toch merk ik dat ik heel veel meer van hem geleerd heb dat ik ooit kun denken, soms komen er van die spontane oplossingen en ideeën die zomaar binnen vallen en zeker niet door mij bedacht… ze kijken hier dan met een blik van “ Ja ze is blond en bakra, maar weet waar ze het over heeft . Ik zit de meeste tijd in een flow en val dan laat in de avond voor dood op bed, om in de vroege ochtend weer fris en fruitig aan de slag te gaan.

Ja hoor, het is hier grote regentijd ! in de ochtend lekker zonnig en vanaf 1 uur regen zoals het alleen in de tropen kan regenen. Echter soms uren lang en vandaag is het als of we aan een rivier wonen het water stroomt gewoon voor en achter het pand door de straten, en ja ook 6 lekken in het dak 

Het grote voordeel is wel dat ik nu ook zonder airco kan slapen , dat dan weer wel 

Het weekend was heel gezellig, zaterdagmorgen met Marian naar de markt en ’s avonds gezellig met Feija uit eten in een wok restaurant en ja geloof me of niet naar de disco ! Veel gelachen met oud collega’s van Feija, er zou iemand optrede (naam vergeten, Alzheimer light ;-) Kortom heel gezellig zelfs nog gedanst.

Zondag met de meiden van Sherita en Marian naar de Hermitage Mall die groot en modern is geworden, daar kan je ook de dure merken kopen heerlijk slenteren en als af sluiting bij de Mac gegeten, gezellig.

Ook heb ik een heerlijke middag door gebracht bij Donna een vriendin, lekker bijkletsen en…….. erwtensoep eten, no spang
.
Zover mijn verslag van de eerste 9 dagen .
Voor iedereen heel veel lieve groetjes uit een warm maar verzopen Suriname !

  • 20 Juni 2013 - 09:25

    Andre:

    Groetjes terug uit het benauwde Nederland =D

  • 20 Juni 2013 - 12:05

    Leny Wijlaars:

    Wat leuk om te horen dat je weer in je geliefde Suriname bent. Geniet en werk met plezier met al je kennisjes.
    groetjes tante Leny.

  • 23 Juni 2013 - 21:34

    Ans:

    Ha, ha, ik zie op de foto dat je Surinaamse mannen aan het werk hebt gekregen, toppie! (vertel je me nog een keer hoe je dat aangepakt hebt?}
    Lieve groetjes, Ans

  • 27 Juni 2013 - 00:04

    Guido:

    Hi Tonny,

    Zie het wel weer druk druk druk aldaar maar je kan ook lekker koken, nou troost je hier ook goed bezig vele drukke dagen gehad,kon vandaag karel pas bellen voor een afspraak te maken heb een evenement gehad en het weekend dat je terug komt heb ik nog een van 5 dagen dus veel regelen !!

    Hoop dat verders alles goed verloopt bij jou zoals je gepland had ook met nlp !! goed bezig dus !!!

    succes en tot snel xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

\\\\\\weer Suriname

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2014

Nog 5 dagen

04 Maart 2014

Alweer zondag

26 Februari 2014

Lazy Sunday

15 Februari 2014

Weer goed en volop bezig

05 Juli 2013

Klein berichtje
Tony
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 76876

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2009 - 22 November 2009

\\\\\\weer Suriname

06 November 2007 - 24 November 2007

Onze Suriname avonturen

Landen bezocht: