Lazy Sunday - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tony - WaarBenJij.nu Lazy Sunday - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tony - WaarBenJij.nu

Lazy Sunday

Door: Tony

Blijf op de hoogte en volg Tony

26 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo



23 februari alweer meer dan 3 weken hier, het voelt niet zo, meer alsof ik er net ben 

Veel heel veel gedaan de laatste week, och wanneer niet ? Ik merk dat het een soort van drive is voor mij, zoveel mogelijk doen en zo hard mogelijk werken . Het “no spang” credo is voor mij niet weggelegd. Soms komt de vraag in me op “waarom ik zoveel wil doen” maar…. Dan realiseer ik me dat dat weinig zin heeft en alleen energie kost.

Het waarom vragen is in mijn beleving een gebed zonder end. Beter werkt, de vraag “wat werkt niet voor mij en wat kan ik veranderen zodat het gaat werken 
Deze vraagstelling is vaak oplossingsgericht ,terwijl het vragen waarom werkt het niet of waarom gaat het niet zoals ik bedoel, er dan een berg aan negatieve beelden en situaties in mijn hoofd gaan plaats vinden, die er dan weer voor zorgen dat ik boos, verdrietig kortom gefrustreerd raak omdat niemand doet wat hij of zij doen moet enz.. en ik mijn plannen niet voor elkaar krijg  .

Het waarom, gewoon daarom , het ging zoals het gegaan is. blijkbaar krijg ik veel positieve energie van dingen opknappen en vernieuwen, het mooier maken dan het is ;-)

In elk geval ik geniet van de resultaten en dat geeft me dan weer nieuwe inzichten en ideeën.
Dat wat je doet met passie kost geen energie het geeft energie . Hoewel soms draaf ik behoorlijk door … vandaar deze lazy Sunday

Vanmorgen met de taxi naar de markt op de Tourtonnelaan zoals ik iedere keer dat hier ben, zeker 1 keer naar de markt ga met Marian.
Het was warm broeierig vandaag, en van het lopen in de hete zon kreeg ik bepaald geen goed gevoel.
Melany hing lekker in de draagzak bij Marian en ik pufte uit op een stoeprand in de schaduw terwijl Marian de boodschappen deed .

Blijkbaar kan ik beter werken dan wandelen hier.

We komen Lijmpot de ex huiszwerver tegen, Kenneth heeft hem “verjaagd” omdat hij steeds weer de regels overtrad en zich niet aan afspraken wilde houden. Hij komt elke even goede dag zeggen en mij ook elke dag weeeeeer bedanken dat ik vorige keer voor hem gezorgd heb en hij nu geld krijgt om te leven van de gemeente. In feite komt hij dan voor sigaretten en eten  Hij heeft nu geld om van te leven toch………… hij gaat heel hard achteruit en loopt steeds krommer en moeilijker. That’s life! Je kan een paard naar het water brengen drinken moet het zelf doen !

Lekkere vis, kousenband, 2 mooie hangplantjes gekocht en een sappige watermeloen en nieuwe schoenen, mijn voeten zijn zo dik dat ik niet meer pas in mijn schoeisel dat ik meegenomen heb.

Marian maakt zich zorgen om mij, we moeten naar huis zegt ze, ze kookt een heerlijke maaltijd terwijl ik heerlijk wiegel in de hangmat. Ja Ik ben moe heel moe.

Er is al een appartement klaar en ik heel voldaan, het is mooi geworden en iedereen heeft keihard weer meegewerkt om het te laten slagen. Merk wel op dat onder tijdsdruk er heel veel meer wordt gerealiseerd dan zonder tijdsdruk. Heel herkenbaar ook voor mijzelf 

Er wonen alweer nieuwe huurders in, ze hebben het goed naar hun zin vertelden ze me.

Inmiddels is het dinsdag 25 feb en het was vandaag weer een nationale feestdag, er zijn er hier zoveel dat ik het idee heb dat men meer vrij is dan dat er gewerkt wordt 

In de 1 dag hadden we gisteren 5 wasmachines kapot! Brr soms zit het mee en nu dus …….
Er zijn als huurders mannen die bij staatsolie werken en die werken echt waanzinnig 7 dagen in de week van 6 uur in de ochtend en komen rond 7 uur half 8 thuis. Dan worden de pakken gewassen, en ja daarop zijn onze machines niet berekend. (

Mijn budget voor hier is al zwaar overschreden dus" what about 5 washing machines ?

Och komt goed, zo niet dan toch. Zoals mam altijd zegt : “als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zo als het gaat.

Wifi op mijn mobiel werkt ook weer eens niet ! jammer het lijntje met thuis is dan onderbroken, en internet op mijn laptop is geen probleem, toch daar heb ik niet zoveel tijd voor.
Moe ben ik vandaag heel moe, en heb mezelf getrakteerd op een uurtje hangmat  Heerlijk
Het weer is en blijft slecht heel veel regen en vooral veel harde en koude wind. Ja er waait een frisse wind in Suriname 

Groetje van hier tot de volgende keer

  • 26 Februari 2014 - 07:44

    André:

    Hey mam ik heb vorige keer toch uitgelegd hoe het zit met je wifi. Als hij geen verbinding kan maken zorg dan even dat je bij instellingen>wifi het netwerk selecteerd en even: vergeet netwerk klikt. Dan proberen opnieuw in te loggen.
    Als dat allemaal niet werk moet je even dichter bij je wifi ontvanger gaan staan?!

    Xx kus

  • 26 Februari 2014 - 09:33

    Ulla:

    Hoi Tony,
    Hartelijke groeten uit een Brabant vol in het voorjaar. We slaan de winter deze keer over en knallen zo van de herfst in de lente. De eerste tekenen van Carneval zijn al zichtbaar. Wij vluchten een beetje naar Terschelling.
    5 kapotte wasmachines!!!!! Hoe verzin j'et??? Je hebt het over vieze overalls maar volgens mij is er meer voor nodig. Een Surinaamse wasmachineduivel b.v. of de Trommelspook uit Paramaribo. Ik zou maar goed gaan zoeken. Je helpt in ieder geval de economie weer op gang te brengen. Is toch ook een troost, niet waar?
    Tony alles goeds daar in het verre land en fijne Carneval.
    Groetjes, Ulla.

  • 26 Februari 2014 - 18:58

    Leny Wijlaars:

    Hoi Tony, wat een mooi en diepzinnig verslag zoals je jezelf beschrijft. Geniet maar van alle fijne dingen en neem de rest maar op de koop toe.Het is fijn om je verslag te lezen. Groetjes tante Leny.

  • 26 Februari 2014 - 22:31

    Ans:

    Hoi Tony,
    respect, hoe hou je het vol? Ik ben hier in huis bezig: behang van de muren steken en heb er al snel tabak van. Hoezo energie ervan krijgen? Ik ben jaloers op jouw werk drive.
    Afgelopen zondag bij Karel gaan thee drinken en ik heb het gezien, hij kan voor zichzelf zorgen d.w.z. een eitje bakken! Nee hoor flauw van mij, hij doet het keigoed, een opgeruimd en schoon huis.
    Ik wens jou wat meer uurtjes in de hangmat toe, een stralende zon en de mensen om je heen met lekker eten.
    Liefs, Ans.

  • 27 Februari 2014 - 02:04

    Tony :

    Heerlijk ! Hartstikke bedankt voor de fijne en mooie reacties,.

    Eerlijk ik kijk er steeds naar uit en geniet ervan Allemaal een warme brasa van mij xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

\\\\\\weer Suriname

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2014

Nog 5 dagen

04 Maart 2014

Alweer zondag

26 Februari 2014

Lazy Sunday

15 Februari 2014

Weer goed en volop bezig

05 Juli 2013

Klein berichtje
Tony
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 76870

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2009 - 22 November 2009

\\\\\\weer Suriname

06 November 2007 - 24 November 2007

Onze Suriname avonturen

Landen bezocht: