Vertel me eens over….. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tony - WaarBenJij.nu Vertel me eens over….. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tony - WaarBenJij.nu

Vertel me eens over…..

Door: Tony Smits- van den Heuvel

Blijf op de hoogte en volg Tony

26 Juni 2013 | Suriname, Paramaribo



Vandaag heb ik gekookt voor Feija, een collega van haar en Marian ja natuurlijk ook voor mezelf wel wennen weer koken  Broccolisoep, karbonade, champignons aardappels, worteltjes, en sla met walnoten avocado en meloen, Nederlandse pot .
Of ze het zeiden om me te please of dat ze het echt lekker vonden gegeten hebben ze in ieder geval goed.

Al sinds ik hier ben heb ik niet meer gekookt, Marian kookt als ze bij mij is en verder leef ik op smoothie’s brood en af en toe uit eten  Ik gun me ook niet de tijd om te koken (tenminste geen eten ;-)

Het was een hele gezellige avond die ging over NLP  Leuke gesprekken en inzichten en vooral interesse gewekt in anders doen en denken. Tja… als je naar mijn passie vraagt kan ik uren door praten. Heerlijk en vooral de interesse en het merken dat het heel goed zou zijn voor veel mensen om hiermee aan de slag te gaan in Suriname maakt dat mijn plannen hier aan de slag te gaan steeds meer vorm gaan krijgen.

Inmiddels heb ik het vaak zelf nodig gehad de laatste dagen, soms ………….!!
Gelukkig zijn er ook heel veel fijne en leuke dingen, zoals het bezoek van mensen het toch weer gerealiseerd hebben van gestelde doelen, de zon, en ja echt soms ook de regen die hier nog overvloediger valt dan ik ooit heb meegemaakt. Het is al met al meer dan de moeite waard . Ik mis Karel en de kids wel erg dat is zeer zeker een feit. Toch gaat het goed met mij en mijn geregel hier.
Ik begrijp heel goed dat wij Europeanen en zeker als “smitsen” heel anders kijken en denken dan de mensen hier !

Zoals Kenneth zei vanmorgen Nederlandse vrouwen poetsen de gehele da, Surinaamse niet hoor ! Of zoals Feija zei : er is hier veel houd maar geen onderhoud”
Och, ik doe mijn ding en meestal met plezier ook en laat mij het idee dan hebben dat het iets uithaalt.

In elk geval heb ik het voor elkaar dat onze “huiszwerver” weer stappen gezet heeft om voor zijn onderhoud te gaan zorgen “Bedankt mevrouw Tony dankzij u kan ik weer naar de dokter en gaan ze weer voor me zorgen. ”Hij komt me dagelijks verslag brengen . Dat geeft een fijn gevoel !

Intussen zijn er weer 2 appartementen betrokken door vakantiegangers en ze zijn heel tevreden YES!

En voor wie een grote happening wil meemaken in Suriname:

http://www.carifesta.net/

Mesdag appartementen is daar ook in de accommodatie te vinden.
Ja ben tevreden en goed bezig vind ik zelf.

Bedankt voor de lieve en leuke reacties en al bedank ik niet ieder persoonlijk het is echt belangrijk en fijn om jullie support te krijgen !

Brasa voor allemaal

  • 26 Juni 2013 - 09:26

    Andre:

    Wij, ofja ik kan alleen voor mezelf spreken, dus; IK mis jou ook hoor!

  • 26 Juni 2013 - 11:14

    Feija:

    Nee we hebben je beslist niet gepleased door te zeggen dat eten lekker was....het was echt heerlijk! En we hebben gezellig gepraat....en we konden nog wel uren doorgaan zo ware het niet dat het als snel erg laat werd......voor herhaling vatbaar hoor! Maar dat weet je wel.

  • 26 Juni 2013 - 13:06

    Ans:

    Hoi Tony,
    klinkt allemaal heel positief! Je bent zeker goed bezig, dat geeft een kick, zeker en vast.
    Ik heb even op de site gekeken, mag ik je een tip geven? Kan je nog foto's toevoegen?
    De (vernieuwde) Pinahut, de tuin en de gezellige aankleding van de appartementen niet
    te vergeten.Volgens mij zit je dan direct volgeboekt!
    Heel veel succes en plezier verder en klandizie!
    Liefs, Ans.

  • 26 Juni 2013 - 14:14

    Leny Wijlaars:

    Hoi Tony,
    Wat leuk zo'n verslag. Het lijkt wel een hoofdstuk van een boek Ik kijk al weer uit naar het volgende. Groetjes tante Leny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

\\\\\\weer Suriname

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2014

Nog 5 dagen

04 Maart 2014

Alweer zondag

26 Februari 2014

Lazy Sunday

15 Februari 2014

Weer goed en volop bezig

05 Juli 2013

Klein berichtje
Tony
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 76875

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2009 - 22 November 2009

\\\\\\weer Suriname

06 November 2007 - 24 November 2007

Onze Suriname avonturen

Landen bezocht: