Foto's zijn moeilijk te up loaden ik doe mijn best - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tony - WaarBenJij.nu Foto's zijn moeilijk te up loaden ik doe mijn best - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tony - WaarBenJij.nu

Foto's zijn moeilijk te up loaden ik doe mijn best

Door: Tony

Blijf op de hoogte en volg Tony

30 Oktober 2011 | Suriname, Paramaribo

.
Even een tussen berichtje

Inmiddels zijn we terug van een geweldige trip naar het binnenland !!
Ongelofelijk wat een mooie ervaringen we hebben , ik ga dat beloof ik echt met heel veel plezier hier verslag van doen…. Alleen niet vanavond meer.

Nu even het vervolg van de vorige keer.

Terug van Mamba, eerst nog werken Er zijn allerlei dingen die wel gedaan dienen te worden, en zoals we altijd doen. we gaan ervoor.

Ik stoorde me al heel lang aan de trap naar boven, deze zat vol verf en lijmresten van de trapneuzen.
Nou ik heb het geweten!!
Bloed, zweet en nog net geen tranen! Het resultaat is dat nog niet alle verf weg is maar het ziet er stukken beter dan eerst, en ik ben bijna lek gestoken door de muskieten! Zoie zo de laatste keer ook maar nu ongelofelijk ik heb vele plekken op mijn lijf waar het wel de 7 heuvelen weg lijkt! En het ergste is : DE JEUK!

Karel was maandag en dinsdag naar Marian zij heeft een huisje gebouwd en Karel vond dat hij daar samen met een stukadoor de muren moest gaan stukadoren, een dagje was de planning maar het werden er 2!

Hij vertrok al vroeg, bepakt en bezakt met gereedschap, een kruiwagen geleend op naar het karwei met hele scheve, kromme muren zoals je je ze nog nooit gezien hebt!

Maandag hadden we ook nog de echte verjaardag van Siegfried, heel intiem en gezellig, met vooral weer erg lekker eten en heerlijk buiten kijken naar de aapjes die van boom naar boom springen om thuis te komen.

En wat ik heel leuk vond Charlie zien ! Of ik het me nu verbeeld ? Zij kwam toen ik haar riep meteen stak ze haar kop op en kwam mijn richting in, ze is volgens mij flink gegroeid in het paradijsje waar ze nu logeert. Ze hebben daar nog een schildpad een hele grote, toch als het om manja’s gaat is Charlei de baas!! Och ja weer een Charlie’s angel he :))
Dinsdag was het veel boodschappen doen, Ik heb bedacht dat ik lakens wil laten maken allemaal dezelfde witte hoeslakens 100% katoen en damasten bovenlakens ook wit met slopen met een kantje! Nou kan jullie verzekeren Karel was ” not amused, zeker niet toen hij moest afrekenen;-)

Het was echt nodig er gaten zitten in het beddengoed, dat kan echt niet! Een rib uit ons lijf …. Maar er wordt nu wel ook “Mesdagappartementen “ in geborduurd en de maat van het bed” En dat hoef ik deze keer niet zelf te doen Jippie!
Stel je even voor … 25 sets onderhoeslakens en bovenlakens met elk 2 kussenslopen met kant….. Ik zou de tijd niet eens hebben om te slapen als ik dat karwei zelf ging uitvoeren

Rijden weer van hot naar her er moeten weer allerlei zaken worden aangeschaft en vervangen.

Heel leuk en vooral prachtig was : het tuincentrum ‘Wi Osso”een bedrijf opgezet voor gehandicapten een doel te geven in hun leven met tuinieren. Geweldig ik kwam ogen te kort aan het geweldige aanbod dat daar gekweekt wordt, en de uitleg van de mevrouw die dit runt … ze kan zo een boek schrijven. Plantengek als ik ben zou ik van alles wel wat willen kopen. Gelukkig heb ik me goed kunnen bedwingen en werd het 1 plant voor de overloop, ficus om de boel een beetje kleur en sfeer te geven, een hele grote plant voor 35 srd nog geen tientje moet kunnen! De pot die we kochten was vele malen duurder maar heel mooi.

Soms vraag ik me wel eens af wanneer wij het goed genoeg vinden, en niet meer verder investeren…. Ik denk nooit, het moet goed en gezellig zijn (tenminste dat vinden wij ;-)

Och ja . Woensdag hebben Lilian en Siegfried weer een uitje voor ons bedacht.. Naar Babun hol.
Hangmatten mee een dik uur rijden en ……. Alleen op de wereld aan de Suriname rivier een paradijsje!

Heerlijk hangmatteren en ja, ik raak er verslaafd aan Heerlijk! We zijn met 6 personen 4 dames en 2 heren, en met veel lekker eten en goeie zin een zalige relaxte dag gehad.
Donderdag weer werken en ik onthoud jullie van de details ;-) en om 6 uur gezellig bezoek van Feija, we willen gaan eten bij de Lindenboom, maar daar is het zo druk dat de ober ons waarschuwde het duurt nog zeker anderhalf uur!! Nou op naar : de optimist’ Het was heerlijk en vooral heel gezellig !

Vrijdag heb ik me ingeschreven voor een cursus : Snel lezen, die wordt gegeven in het Krasnapolski, ik zorg dat ik goed op tijd ben en ja hoor het gaat op zijn Surinaams en de helft van de deelnemers is op de begintijd nog maar aanwezig! Gelukkig gaat de trainer op tijd beginnen. Wat schetst mijn verbazing … Lilian komt binnen .. zij heeft mijn NLP verhalen inmiddels veelvuldig moeten aanhoren en :) en was heel benieuwd naar deze cursus die niet allen snel lezen onderwijst maar mindmappen en motiveren . Het was een goed in elkaar gezet geheel, en hartstikke interessant. Om 8 uur in de avond was het afgelopen en Karel en ik brachten Lilian thuis
Het is leuk dit met haar te kunnen delen.

Het weekend is het weer werken geblazen! Ik heb nog een idioot plan bedacht en dat wordt uitgevoerd ;-) Er wordt in een appartement dat de badkamer moest delen een 2 de badgelegenheid bij gemaakt. Multi functioneel nu kan het als 2 studio’s en als 1 appartement verhuurd worden, hoeven ze alleen de keuken te delen, en die wordt zonnig geel geverfd door mij. Moet goed komen nu. Een keuken delen is niet zo erg als de badkamer delen want dat geeft toch vaak problemen.
Met minimale kosten een maximaal resultaat is de bedoeling van deze actie.

Karel heeft besloten om zondag morgen maar bij Marian ook de vloer te gaan storten en is om 7 uur vertrokken en komt kei kapot om 3 uur thuis, Total los!

Het is al 2 dagen heel drukkend heet, en zo;n zwaar werk brr… ik schuur, verf en plamuur liever.
Zondagmiddag rond 4 uur breekt er een gigantisch noodweer los, met heeeel zwaar onweer de deuren schudden van de donder…… het is echt bliksem en meteen een ongelofelijk gedonder.
Hoewel ik het vaker heb gezegd: “dit was zo erg dat iedereen hier schrik had, zo erg hadden ze het nog niet meegemaakt” Het hield echt uren aan en wij zaten in de garage met Kenneth en Vincent, en kijken hoe de garage bijna onder water liep. Hiep hiep we houden het droog binnen, maar buiten lijkt het een rivier geworden, die lang blijft stromen en ja natuurlijk hebben we ook een tijdje geen stroom en veel stroomstoringen.

Nu ga ik stoppen, mijn volgende verslag gaat over 5 dagen binnenland: ONVERGETELIJK !

Tot dan. Namens Karel ook heel hartelijk dank voor jullie lieve en leuke reacties, we genieten er steeds erg van.

Wat de foto's betreft die zijn allemaal te groot van formaat om te plaatsen ik ga mijn best doen er toch enkele op de site te krijgen, dat maakt het natuurlijk veel mooier !
Groetjes en dikke kus


  • 30 Oktober 2011 - 09:44

    Wenda:

    Fawaka Tony en Karel,

    Joh jullie maken wat mee daar.
    Maar jullie zien natuurlijk ook heel veel moois.
    En Karel kan gewoon niet stil zitten!!
    De foto's die je er nu al op hebt staan geven een mooie indruk van waar jullie zijn geweest en waar jullie mee bezig zijn.
    En Tony de muggenbulten deppen met azijn wil wel 's wat verlichting geven.
    Moesten wij vroeger ook van mijn oma.....dus.......en anders maar een keer een lekkere borrel ........slaap je in ieder geval goed.
    Wens jullie nog een hele fijne zondag en tot een volgende keer maar weer.
    Voor jullie allebei XX en groetjes Wenda.


  • 30 Oktober 2011 - 11:20

    Guido:

    Geweldig,mooie,leuke verhalen,groetjes en ook aan charlie.

  • 30 Oktober 2011 - 21:41

    Ans:

    Hoi luitjes,
    weer hard gewerkt, zoals gewoonlijk. Ik kijk nu al uit naar het reisverslag van jullie 5 daagse vakantie. Me niet te lang laten wachten he?
    Liefs, Ans.

  • 31 Oktober 2011 - 22:23

    Leny:

    Zoals gewoonlijk heb ik weer genoten van het verslag. Kijk al weer uit naar het volgende. Groetjes tante Leny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tony
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 76872

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2009 - 22 November 2009

\\\\\\weer Suriname

06 November 2007 - 24 November 2007

Onze Suriname avonturen

Landen bezocht: