Hangmateren begint mij al aardig in zijn greep te - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tony - WaarBenJij.nu Hangmateren begint mij al aardig in zijn greep te - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tony - WaarBenJij.nu

Hangmateren begint mij al aardig in zijn greep te

Door: Tony

Blijf op de hoogte en volg Tony

21 Oktober 2011 | Suriname, Paramaribo

.

Fawaka :)
Vervolg van nieuwe gebeurtenissen hier in Suri name, vooral leuke.
Het vorige verslag eindigde op woensdag 14 oktober en inmiddels is het alweer weer vrijdag 21 oktober.

Intussen ben ik zoals bijna standaard hier een nacht. donderdag nacht 15 oktober heel erg ziek geweest, zo ziek dat Karel bang was dat ik naar het ziekenhuis zou moeten.

Ik had de hele dag lekker gewerkt de dingen die ik dan denk dat moeten gebeuren, grondig schoonmaken samen met Marjan. De dingen waar ik veel waarden aan hecht en niet gedaan worden als ik er niet ben gewoon omdat anderen ze niet zien. ( zou dat een teken aan de wand moeten zijn voor mij? ;-)
Och, ik wil nu eenmaal dat het volgens mijn begrippen schoon is en misschien overdrijf ik, maar.. dan denk ik dat het door de gasten gewaardeerd wordt. De onderkant van de kasten, binnenkanten van de kozijnen, afvoerputjes, enz.. de zaken die toch echt behoorlijk vuil worden en niet direct in het oog vallen. Whaaa.. ik moet het toch recht praten:) :)

Al met al, de nacht bracht ik door op de badkamer, al brakend en met flinke koortsaanvallen bijna groen van ellende. De volgende dag was het allemaal weer stukken beter, voelde me een beetje slap, en deed dus veel administratie en liet mijn handen en voeten doen door de beneden buurvrouw.Ze zien er weer heel mooi uit het was heerlijk ,duurde een paar uur maar het resultaat mag er zijn. Compleet met roze bloemetjes, kunstig uit de hand geschilderd.
We doen wat boodschappen en Karel regelt kleine klusjes, niks haasten heerlijk relaxt
.
Op zaterdag vertrekken we naar Mamba http://www.greentoursntravel.com/buiten-huizen/buitenhuis-te-republiekmamba-project

We zijn uitgenodigd om daar met Siegfried en zijn vriend hun verjaardag te vieren in het weekend. We blijven er ook logeren.
Het is er heerlijk ! een oase van rust en leuke mensen. De vriend van Siegfried heeft er een grote sta carvan achtige woning, waar we ook allemaal kunnen overnachten. We worden hartelijk verwelkomd door iedereen en voorzien van een drankje en lekkers. Vooral eten en lekkers ! Dat is ook, een Surinamer zonder eten is geen Surinamer :) Ik drink een drankje van Oude en jonge amandelen dat ze zelf gemaakt hebben, de amandelen worden gestoofd in water heb ik begrepen, het mag absoluut niet koken en het duurt uren voor het klaar is maar lekker ! Helaas ben ik de naam vergeten.

Er zijn ook kleine kinderen bij en het is een heel gezellige boel, niks moet alles kan, je mag je eigen ding doen, jezelf plezieren is het motto!

Wat later op de avond wordt er : “gepokerd” en dan is het de bedoeling dat iedereen meedoet . Nou .. ik haat kaartspelletjes en begrijp er ook helemaal geen barst van( wil ik niet?) Ik kijk toe met veel plezier. Karel kijk een tijdje en doet dan mee om vervolgens heeeeel veel fiches te winnen omdat hij iedere keer met 2 fiches tegelijk inzet, tot grote hilariteit van de anderen, ze denken dat hij het nog niet goed snapt!!
Ha ha !
Karel noemt het beginners geluk en tja… ! Het is heel serieus en gezellig met de grote groep.
Om 11 uur in de avond val ik bijna om en ik wordt dringend verzocht om maar gewoon mijn bed op te zoeken. Ik wilde geen spelbreker zijn, maar liet het me geen 2 keer zeggen! Als een blok viel ik in slaap en Karel verloor ons hele huishoudgeld !! (12 SRD , 2,75 euro) Ze speelde tot half 3 in de nacht, ik heb er niks van mee gekregen!

Ik ben al heel vroeg wakker en durf niet uit bed, bang anderen wakker te maken, gelukkig is er even later ook iemand wakker en gaat naar buiten ik zie mijn kans schoon en glip ook naar buiten terwijl de rest nog lekker een paar uur door slaapt, geniet ik van de stilte, de vogels en de natuur.

Als Karel ook wakker is gaan we wandelen samen, het is er zo mooi! We steken te voet de kreek over het water is heel laag en kijken uit over het moeras en in de verte ligt zien we de hutten en een kerkje van een dorpje. Ik kan blijven vertellen hoe mooi ik dit alles vind en wat een rust het mij geeft hier. Vooral de stilte, die geen stilte is door de geluiden van de natuur. “ I love SU” en dat is echt zo !
Ik verkies dit zeker boven een luxe vakantie aan het strand, wat ik overigens ook leuk vind :)

Het wordt nog een hele gezellige dag. Karel klimt nog op het dak en repareert samen met de eigenaar de kabel van de tv, wij kijken toe!

Op de terugweg naar huis rijden we langs een nieuw project “Blauwmeer” Het is iets nieuws er wordt daar gebouwd met piepschuim, we mogen op het terrein en bekijken de bouwwerken, nou……… ik film de bouw misschien heeft André er iets aan, om te zien hoe Geweldig (uhm) dit soort bouwen is. Het water is net zo blauw als de daken van de huizen ! Mooi om te zien, het idee is wel leuk maar of het wat wordt?

http://www.blauwmeersuriname.com/
Een heerlijk weekend ,veel tijd doorgebracht in de hangmatten :)
Wordt vervolgd ……

  • 21 Oktober 2011 - 12:54

    André:

    ben benieuwd naar het filmpje mam! maar hoe zit het nou met dat hangmatteren dan?

  • 21 Oktober 2011 - 13:06

    Anne-Marie:

    He Luitjes,

    Wa gezellig om weer een verslag van jullie te lezen tis nooit rustig daar volgens mij.
    Nou veel plezier volgende week in de binnenlanden en hou je haaks.

    Groetjens Anne-Marie en de rest xxx

  • 21 Oktober 2011 - 13:11

    Ulla:

    Hoi Tony, heb me weer in de rij van je enthousiaste lezerspubliek gevoegd. Fantstische berichten!!
    Het "spul" zit er weer in. José was mee en we hebben er een "gezellige" ochtend van gemaakt.
    Buiten vallen de blaadjes en binnen de haartjes.
    Groetjes en veel liefs Ulla.

  • 21 Oktober 2011 - 13:35

    Ilse:

    Geniet er nog maar lekker van!
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal

    Groetjes Ilse

  • 21 Oktober 2011 - 17:57

    Wenda:

    Fawaka Tony,

    Altijd leuk die verhalen van jou.
    Het lijkt me een heerlijk land als ik alles zo lees.
    En de mensen zijn daar ook relaxed,weet ik van mijn Surinaamse collega.
    Zo te horen genieten jullie echt en leuk dat jullie daar ook al vrienden hebben.
    Ook altijd leuk om de foto's te bekijken want dat maakt je verhalen helemaal af.
    En dat drankje van oude en jonge amandelen was dat toevallig "Orgeade"?
    Dat ken ik en dat vind ik heel lekker.
    Nou lieve Tony blijf genieten en vooral schrijven en doe Karel ook de groetjes van ons hier in Beuningen.
    Tot snel weer XX Wen.


  • 22 Oktober 2011 - 13:36

    Anne:

    Ja inderdaad hoe zit het met dat hangmatteren???
    Als ik je zo hoor kom je dadelijk nog met de mededeling dat je gaat emigreren.

    Liefs anne

  • 22 Oktober 2011 - 20:37

    Leny:

    Bedankt voor je nieuwe hoofdstuk.Ik probeer me die prachtige natuur daar voor te stellen. Geniet er maar met volle teugen van..Tante Leny.

  • 22 Oktober 2011 - 20:53

    Ans:

    Hoi Tony, schrik wel even van je ziek zijn. Gelukkig dat het snel beter is maar.... Je lijf dacht waarschijnlijk dat je rust zou nemen, vakantie weet je en dan moet het weer aan het werk. Ik snap het protest wel. Mooi dat jullie dus dan nu toch vakantie gaan vieren. Je bent elke keer dat je in SU bent wel weer wat maandjes ouder dan de laatste keer he? Daar bedoel ik verder niks mee hoor. Geniet van de vakantie en relax nog vaker in die hangmat. Lieve groeten voor jullie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tony
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 77004

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2009 - 22 November 2009

\\\\\\weer Suriname

06 November 2007 - 24 November 2007

Onze Suriname avonturen

Landen bezocht: