Kijk uit naar Karel zijn komst :-) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tony - WaarBenJij.nu Kijk uit naar Karel zijn komst :-) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tony - WaarBenJij.nu

Kijk uit naar Karel zijn komst :-)

Door: Tony

Blijf op de hoogte en volg Tony

07 Oktober 2012 | Suriname, Paramaribo

Bedankt voor de lieve reacties 
Het is alweer zondag 7 oktober, nog 2 dagen dan komt Karel Fijn!
Heerlijk ik heb hem wel gemist, de drijvende kracht en de beslisser voor de technische zaken hier.
Niet dat ik het niet kan zeker niet maar…. Die van hem meer doordacht op het vlak van hoe kan het effectiever, enz . tja ieder zijn kwaliteiten.
Ik vermaak me prima, heb iets minder hard gehold en gedaan dan andere jaren en dat is ook merkbaar geweest in het schrijven op deze site, zoals jullie wel bemerkt zullen hebben.
De eerste week was ik ontzettend moe, mijn inschatting was dat het geen jetlag was omdat ik goed sliep en het tijd ritme meteen te pakken had het was gewoon een malaise gevoel van leeglopen en niet genoeg energie, wat ik ook probeerde het werkte niet ! Gelukkig had Andre een goed advies een dag slapen en vitamine Yes , weer helemaal in de flow 
Ik besloot om de binnenkant van de schutting van de pina hut te gaan schoonmaken die was helemaal zwart en groen met veel loszittende verf. Nou ik gewapend met bezem en sop aan de slag nou … geen enkel verschil te zien, dan maar met de hoge drukspuit aan de slag, en tja…. Schoon werd het wel maar ook de verf kwam er met vellen af dus zoveel mooier is te er niet op geworden schoner wel dat is een feit! Ik besloot maar om een zijde te doen en te overleggen met Karel hoe we het verder gaan doen. Het is zo jammer ze hebben volgens de deskundige 2 jaar geleden de verkeerde verf gebruikt en het pand ziet er echt uit alsof het in jaren niet is bijgehouden brr…
Inmiddels vorderen de plannen voor de workshop enneagram en NLP hier al aardig, ben heel benieuwd .
Vanmorgen werd ik wakker gebeld voor 7 uur om te horen dat er weer een huurder gaat vertrekken die een jaarcontract heeft en nog maar 2 maanden hier is, dat is dan weer minder ;-( ookeen andere booking werd geannuleerd ja kleinigheidjes blijf je houden.
Wel weer goed gesprek gehad om op lange termijn met een project voor dialyse patiënten aan de slag te gaan. We gaan onverstoorbaar door en we maken er gewoon iets van.
Inmiddels heb ik samen met Marian 2 appartementen helemaal van plafond tot op de bodem werkelijk alles, grondig schoon gemaakt, echt een hele klus zeker met dit weer , geeft wel voldoening als ik nu het resultaat zie.
Het “erf”heeft weer 2 kuub gebroken schelpenzand , de kast in de garage is af, kussens die kapot waren zijn weer gemaakt lakens en gordijnen die los waren zijn weer tip top. Komt allemaal goed 
De beheerders die we hebben sinds vorig jaar doen hun best , en het leuk om onze poster van de Mesdagappartementen te zien hangen bij de fietsen verhuur van Zus&Zo ;-)
Deze week heeft Marian vaak voor mij gekookt , lekker groenten uit haar eigen tuin heerlijk, en zeker fijn want eten is iets wat ik gemakkelijk kan overslaan.
Leuke gesprekken gevoerd met mensen en gisteren gezellig met Feija en een oud collega van haar uit eten geweest, en natuurlijk uren gepraat… Feija haalde me op en bracht me thuis om half 2.
Nu weer aan de slag met papierwerk, voor de zoveelste keer sinds ik hier ben me weer bezig houden met inventarislijsten en procedures die naar ik iedere hoop wel eens goed gebruikt gaan worden! Tot dus ver .. nog niet . Toch ze zeggen niet voor niets dat de aanhouder wint.
Vandaag is Laurie Jarig en als ik me niet vergis is dit al de 2de of 3 de keer dat ik hier ben op haar verjaardag, wat me nu opvalt is dat het meestal sept okt of november is dat ik hier ben.
Besluit maar meteen om mijn volgende reis in een andere maand te gaan boeken . Ik voel me hier echt thuis, zou zomaar als ik de kids niet zo zou missen een maand of 3 hier kunnen zijn.
Karel komt fijn dinsdag en Ronald vertrekt woensdag voor 3 weken naar New York, echte globe trotters!

Allemaal veel liefs en graag tot de volgende keer xx

  • 07 Oktober 2012 - 14:33

    Anne:

    Hallo Tony,

    Mooi om je verhaal te lezen. Donderdag Karel gesproken, gezien en behandeld. Ik weet zeker dat hij ook erg blij is om jou te zien.
    Liefs Anne

  • 07 Oktober 2012 - 19:23

    Andre:

    Hee moeders,

    Heel verhaal weer;) soms even twee enters gebruiken voor de nodige alinea vorming=P haha
    Ik zal het huis wel even onderhouden met oma als iiieedereen weg is!

    Xx
    Dikke kus

  • 07 Oktober 2012 - 23:47

    Ans :

    Hallo Tony,
    kon je het toch weer niet laten? Moest alles weer op stel en sprong spic en span zijn? Je bent nog steeds niet geslaagd voor de inburgeringscursus öp z'n Surinaams"zo te lezen. Een dag rust genomen, schandalig! Ik had even gewacht tot Karel er was en met hem overlegd wat er met de binnenkant van de pina hut moest gebeuren. Wedden dat hij het op een andere manier voor elkaar had gekregen? Is er voor Karel nog wel iets te doen? Of gaan jullie samen genieten van VAKANTIE? Ik hoop dat het ervan komt en dat jullie een geweldige tijd hebben samen in het vakantieland Suriname.
    GENIET ZE! Lieve groetjes,
    Ans.

  • 09 Oktober 2012 - 12:45

    Ulla:

    Hoi Tony,

    leuk om weer van je bezigheden te lezen.
    Wij waren met vrienden 3 dagen op de Veluwe: fietsen en wandelen. Maar ja ik zei al, jedem das seine.

    Hier is het herfstachtig en s'morgens en s'avonds koud. Heuuul anders dan in Suriname. Iets wamer zou ik helemaal niet erg vinden.

    Groetjes en tot gauw, Ulla.

  • 09 Oktober 2012 - 18:40

    Leny Wijlaars:

    Hallo Tony, lekker druk bezig geweest.Geniet van je verblijf daar en dadelijk ook met Karel.Hier alles oke.
    Groetjes Tante Leny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tony
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 76863

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2009 - 22 November 2009

\\\\\\weer Suriname

06 November 2007 - 24 November 2007

Onze Suriname avonturen

Landen bezocht: